Lansering av Starbucks

Aktiva Event bistod Starbucks vid deras lanseringen i Sverige genom invigningsevent på flera av deras caféer i Stockholm. En som gav särskild stor medial uppmärksamhet var den storslagna invigningen av flaggskeppsbutiken på Stureplan där Starbucks högsta chefer från hela världen deltog. Vår fantastiska kör som sjöng utanför butiken fick hela Stureplan att stanna till.

Vi ville marknadsföra detta stora varumärke på ett genuint och varmt sätt som förmedlade dess värden. Det resulterade i uppmärksamhet kring en härlig, energisk upplevelse som i sin tur skapade en relation och gemenskap kring butiken. Mötet mellan företaget och kund blev ett trevligt sådant och Starbucks kunde förmedla sina budskap och samtidigt bjuda på fantastiskt kaffe och glad sång.

Det hölls invigningstal för att inspirera de som skulle starta upp den svenska marknaden. Vi skötte allt från konceptframtagande, tillståndshantering, dekor, formning av strategiska kommunikationslösningar och utförande av eventet. Syftet var att skapa effektiv marknadsföring med hjälp av event och PR samt fira ankomsten av Starbucks till Sverige på ett grandiost sätt.

 

EN SV